Cam Ascor
  • Home
  • Coaching
  • Financieel
  • Juridisch
  • Marketing
  • Opleidingen
  • Verzekeringen
  • Contact

Cam Ascor

Informatie voor ondernemers

Bekijk ook eens

Bekijk ook eens

  • Trainingen
  • Huis kopen Groningen
  • Administratiekantoor Amsterdam
  • Mediation opleiding
  • CRM
  • Taxi Hengelo
  • Novictus
  • API koppelingen
  • Advocaat Vreemdelingenrecht
  • Community management
  • Website laten maken Utrecht - Thomas Maakt Websites Beter
  • Lean Six Sigma

Social Media beheer
planning software
server smtp
Stage als grafisch ontwerper
merkregistratie
Cursus Team Management
Patchkastwinkel
Onlinecasino.amsterdam
Life Sciences Project Management
Nordvpn
IPTV
Blog voor ondernemers
Freelance opdrachten - Between

Geld lenen
https://vwm-advocaten.nl/advocatenkantoor-breda

Recente artikelen

    • Hoe voorkom je een mismatch bij jouw interim opdracht? Hoe voorkom je een mismatch bij jouw interim opdracht? 
      13 juni 2022FinancieelEen veelvoorkomend probleem op dit moment is een zogenaamde mismatch tijdens een interim opdracht. Samengevat gaat het hier om een combinatie van factoren waarbij de opdracht die aangeboden wordt en de opdrachtnemer geen goede match zijn. Zo kan er overselling zijn bij de interim en de opdrachtgever kan een onjuiste voorstelling van zaken geven. Als er sprake is van een mismatch kan dit voor beide partijen een nadeel zijn. Daarom staan hieronder tips om het te voorkomen.  Ook voor een interim opdracht geldt; onderhoud je skills Het is een inkoppertje en toch wordt het vaak vergeten. Dat je goed bent in je werk is geweldig, maar je moet ook jouw skills onderhouden. Het gaat daarbij zowel om de soft als om de hard skills die je bezit en nog niet bezit. Het kan zijn dat je een korte cursus kan volgen om het een en ander op te frissen of dat je juist een nieuwe skill wil ontwikkelen. Niemand is perfect en bezit alle vaardigheden van de wereld, een schaap heeft immers geen vijf poten. Als je jezelf wel te goed in de markt zet met skills die je niet hebt, dan kan dat voor beide partijen nadelig zijn. Jij kan jouw interim opdracht waarschijnlijk stoppen waardoor je geen inkomsten hebt, maar de opdrachtgever zit ook met een gat.  Onjuiste beschrijving van een interim opdracht Je bent zelf verantwoordelijk hoe jij jezelf presenteert naar de opdrachtgever, maar daarop is de opdrachtgever verantwoordelijk hoe hij de interim opdracht schrijft. Niemand kan jou verantwoordelijk houden als de opdracht niet aansluit bij de beschrijving, maar je kunt wel tijdens een gesprek goed doorvragen. Vraag naar wat exact de inhoud is, wat er precies verwacht wordt en laat gedetailleerde voorbeelden geven. Zo krijg je een beter beeld dan dat je alleen ene algemene omschrijving hebt van jouw taken. Wat valt bijvoorbeeld wel onder jouw verantwoordelijkheid en wat niet?  Als je voldoende door vraagt en ook controleert of jouw beeld van de opdracht goed is, voorkom je een mismatch bij jouw opdracht. Zo kun je namelijk zelf ook beter bepalen of jij de skills bezit die nodig zijn voor de opdracht. Misschien staat er niet in dat je leiding moet geven aan een aantal mensen, maar bezit je die ervaring nog niet. Tijdens een gesprek kan dat naar voren komen en dan kun je daarover of zelf een besluit nemen of hierover communiceren.  Zoekopdrachten via een interim-bureau Er zijn verschillende bureaus waar je interim opdrachten kunt krijgen. Je schrijft je in tegen betaling en zij zoeken voor jou passende opdrachten. Eigenlijk werkt het op eenzelfde manier als een uitzendbureau, alleen is hier het streven geen arbeidsovereenkomst maar gaat het om tijdelijke opdrachten. Op basis van jouw skills en wensen zoals werkdagen en tijden, kijken zij naar de beschikbare opdrachten en mogelijkheden. Door hun ervaring kunnen ze ook makkelijker een mismatch voorkomen. Je bent vrij om opdrachten wel of niet aan te nemen en je kunt je ook bij meerdere bureaus inschrijven. ...
    • Welke verzekering als ondernemerWelke verzekering als ondernemer
      5 februari 2022VerzekeringenBij het opstarten van een bedrijf is het verstandig om bij jezelf na te gaan of je ook verzekeringen dient af te sluiten. Een aantal aspecten dien je zo i zo te verzekeren, zoals bijvoorbeeld een verplichte wettelijke aansprakelijkheid voor een auto. Andere verzekeringen zijn vaak een optie, al is het verstandig om goed na te denken welke verzekeringen niet verplicht zijn, maar wel erg handig zijn om deze te hebben. Voorraden verzekeren Wanneer jouw onderneming grote voorraden aanhoudt, is het geen verkeerd idee om eens te na te gaan wat er allemaal mogelijk is op het gebied van verzekeringen. Het zou natuurlijk erg zonde zijn wanneer er bijvoorbeeld brand uitbreekt en de voorraad verloren gaat. Met de juiste verzekering kan zo’n ramp voorkomen worden, of in ieder geval er voor zorgen dat je schadevrij gesteld zal worden door de verzekeraar. Bedrijfsaansprakelijkheid Helaas loopt niet altijd alles zoals het zou moeten zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje, waardoor je voordat je het door hebt jezelf enorm in de onkosten kunt jagen. Een bedrijf aansprakelijkheid verzekering is dat ook zeker een verzekering waar je als ondernemer eens naar dient te kijken. Vele ondernemers hebben namelijk zo’n soort verzekering afgesloten, om zo gemakkelijker te kunnen ondernemen....
    • 3 Redenen waarom het goed is je personeel bij te scholen3 Redenen waarom het goed is je personeel bij te scholen
      5 februari 2022OpleidingenBijscholing is tegenwoordig niet iets bijzonders meer, er zijn veel mogelijkheden tot ontwikkelen in deze branche en welke bijscholing je kiest is geheel aan jou. Wanneer jij graag je personeel wil laten bijscholen zijn er dus vele opties maar wat is er voor jou uit te halen wanneer jij je personeel laat bijscholen? Algemene ontwikkeling is beter voor het bedrijf Jou personeelsleden kunnen zich ontwikkelen en dit is niet alleen handig voor het personeel maar ook voor jou want jou personeelsleden kunnen op deze manier hun geleerde skill set toepassen in hun huidige functie. Het is dus van belang dat je goed kijkt naar welke opleiding het beste aansluit bij jou wensen voor het bedrijf en uiteraard ook naar de kosten van de opleiding want het moet wel lucratief zijn. De ontwikkeling draagt bij aan de motivatie Wanneer mensen de mogelijkheid krijgen zich te ontwikkelen zal dit bijdragen aan de motivatie van deze personen. Door zich te ontwikkelen zullen ze zich namelijk gewaardeerd en belangrijk voelen omdat ze daadwerkelijk goed kunnen bijdragen aan het bedrijf. Bijscholing essentieel in sommige bedrijfstakken Niet alleen kan het goed zijn voor je personeel maar soms is het ook essentieel. Zo heb je bijvoorbeeld bijscholingen voor voedselveiligheid of bhv die echt van belang zijn binnen bepaalde bedrijfstakken. Wanneer jij dit niet voor elkaar hebt kan het zijn dat je jou bedrijf zal moeten sluiten en dit is niet iets wat je graag zou willen....
    • Online marketing via social mediaOnline marketing via social media
      5 februari 2022MarketingDat de marketing voor een bedrijf belangrijk is spreekt voor zich maar desondanks word het wel snel vergeten. Online marketing is van belang voor je bedrijf omdat je hierdoor een beter vindbaarheid hebt voor jou diensten of producten. Of je nu een bouw bedrijf hebt, tuinarchitect bent of beauty producten verkoop het is en blijft belangrijk om je producten en diensten goed te adverteren. Een van de vele manieren om je producten of diensten een betere vindbaarheid te geven is door middel van marketing op social media. De marketing op social media word door veel bedrijven gebruikt en is een uitstekende mogelijkheid om veel klanten te vergaren. Maar waar begin je? Je begint uiteraard met een bedrijfspagina maken of het social media platform naar keuze of je maakt op ieder platform een account aan. Houd er rekening mee dat zodra jij gaat adverteren op één platform en je dienst erg goed gaat lopen er mensen op andere platformen jou bedrijfsnaam kunnen kopiëren, daarom is het raadzaam om ondanks dat je maar een platform wil gebruiken je op ieder platform dezelfde naam gaat gebruiken en hier wel een account op aanmaakt. Zodra je een volledig account hebt aangemaakt kan je gaan beginnen met het maken van posts. Deze post kan je boosten door ze bijvoorbeeld als facebook advertentie te laten verschijnen op de tijdlijn van mensen. Deze service is echter niet gratis dus zorg dat je alles goed voor elkaar hebt en een leuke pakkende post hebt zodat je ook daadwerkelijk klanten kan vergaren op deze manier....
    • Algemene voorwaarden zelf maken of laten doenAlgemene voorwaarden zelf maken of laten doen
      4 februari 2022JuridischAlgemene voorwaarden zijn zeer belangrijk om te hebben als ondernemer, echter worden ze maar al te vaak van het internet geplukt op het laatste moment. Vaak denken ondernemers er pas aan wanneer ze een website laten bouwen en de webbouwer vraagt naar de algemene voorwaarden. Oja, die moeten natuurlijk ook op de website staan en het liefst ook nog dat men aan dient te geven dat ze gelezen zijn wanneer er een order wordt gedaan. Op dat punt wordt er vaak besloten om zelf snel iets in wordt te typen of bij elkaar te zoeken van andere websites. Dit is echter niet aan te raden, daar je zomaar belangrijke aspecten over het hoofd kunt zien. Algemene voorwaarden generator online gratis te gebruiken Een stuk betere optie is om een goede online algemene voorwaarden generator te gebruiken. Hierdoor zal je niet zo snel iets over het hoofd zien en zijn de standaard belangrijkste aspecten netjes opgeschreven. Ondanks dat je veel vragen dient te beantwoorden, zijn dit soort generators niet de beste keuze. Als zijn er erg veel ondernemers die er dankbaar gebruik van maken. Algemene voorwaarden laten opstellen door een jurist Het laten opstellen van de algemene voorwaarden door een jurist is verreweg de beste optie. Op deze manier zul je exacte voorwaarden hebben welke precies aansluiten bij jouw onderneming. Tevens kun je vragen stellen om ervoor te zorgen dat alle belangrijke aspecten juist benoemd worden....
    • Coaching wordt nog wel eens vergetenCoaching wordt nog wel eens vergeten
      4 februari 2022CoachingCoaching wordt nog wel eens vergeten door ondernemers. Bij het starten van de onderneming wordt en nog wel eens informatie vergaard, maar als de trein op de rit is, dan wordt er dikwijls niet meer gedacht aan coaching. Dit terwijl een goede business coach nu net het verschil kan maken tussen winstgevend ondernemen en een zeer winstgevende onderneming. Waarom je een business coach kunt inhuren Nieuwe inzichten in huis halen om bijvoorbeeld nieuwe klanten te bereiken. Een frisse blik van iemand anders kan wonderen doen.Regelmaat en structuur aanbrengen bij jou en je onderneming. Chaos werkt zo veel lastiger dan een goed gestructureerd bedrijf. Hierdoor zul je niet alleen veel tijdwinst boeken, maar ook een stuk relaxter kunnen ondernemen.Meer winst behalen voor dezelfde werkzaamheden. Misschien factureer je per uur, terwijl er veel meer winsten te behalen zijn door dit op een andere manier aan te pakken.Een stok achter de deur als ondernemer zijn. Als ondernemer komt er veel op je pad, maar je dient jezelf telkens weer te motiveren. Het kan erg prettig zijn als er iemand over je schouder meekijkt en jou aan je doelen laat denken wanneer je er zelf niet zo mee bezig bent.Ervaring in huis nemen, van iemand die al op het punt is geweest waar jij naar toe wilt. Dit is een zeer interessante welke veel tijd een geld winst op kan leveren. Waarom het wiel zelf uitvinden, als er iemand is die je perfect kan vertellen hoe je er eentje maakt? Door iemand in te huren die al meerdere keren met hetzelfde bijltje heeft gehakt en precies weet hoe je jouw doelen kunt behalen. Hoef je alleen de uitgestippelde weg te volgen welke je businesscoach jou zal laten zien. Hij of zij is er immers al eerder geweest, waardoor het zo veel eenvoudiger wordt....
    • Boekhouding zelf doen of uitbesteden?Boekhouding zelf doen of uitbesteden?
      4 februari 2022FinancieelAardig wat ondernemers doen aan het begin hun boekhouding zelf, echter zijn er vele die het toch liever uitbesteden aan een boekhouder. Aan het begin van het ondernemen is er vaak geen budget om een boekhouder intern in dienst te nemen, waardoor er vaak gezocht wordt naar een algemeen administratiekantoor welke werkzaam is voor meerdere ondernemers. Voordelen van een administratiekantoor Het grote voordeel van het inhuren van een administratiekantoor is dat je voor een relatief laag bedrag kennis van boekhouding in huis hebt. Je betaalt alleen voor de uren dat je daadwerkelijk gebruik maakt van de diensten. Hierdoor heb je niet de continue betaling voor een personeelslid. Hierdoor zul er flink op de kosten bespaard worden, wanneer je enkel een aantal uren per maand een boekhouder nodig bent. Wanneer je dagelijks gebruik wilt maken van de kennis van het administratiekantoor, dan is het verstandig om intern een boekhouder aan te nemen. Ondanks dat het een risico is, heeft het ook grote voordelen. Administrateur of boekhouder in dienst. Personeelskosten kunnen snel oplopen, vooral bij ziekte kan dit erg vervelend zijn. Daarom zorgen veel startende ondernemers ervoor om dit risico te ontlopen. Tot een bepaald punt is dit goed te doen, maar als er vaak gebruik gemaakt wordt van bepaalde bedrijven, kan het uiteindelijk een stuk voordeliger worden om er toch zelf personeel voor aan te nemen. Een boekhouder is ook zo’n functie. Door een eigen boekhouder op de werkvloer te hebben, zul je gemakkelijk kunnen schakelen bij financiële en belastingtechnische vraagstukken. Zonder te hoeven wachten op een administratiekantoor welke ook voor diverse andere bedrijven werkzaam is....

Bekijk ook eens

© 2022 | Ondersteund door WordPress | Thema: Nisarg